Polska Grupa Supermarketów planuje poszerzyć zasięg swojej sieci na północy i południu Polski. W planach otwarcie 50-60 placówek.
Rok 2015 był udany dla Polskiej Sieci Supermarketów (PGS) pod względem osiągniętych wyników i rozwoju sieci o nowe sklepy. Firmie udało się zwiększyć obroty o kilka punktów procentowych, lecz było to przede wszystkim wynikiem zwiększenia ilości sklepów stowarzyszonych do ponad 600. W tym roku PGS planuje powiększyć sieć o 10% (do 660 punktów).
2016-02-11, 10:14

W opinii Michała Sadeckiego, prezesa PGS, w 2016 roku wyniki grupy mogą być lepsze ze względu na zwiększone wydatki i konsumpcję, jako efekt wzrostu najniższego wynagrodzenia, jakie pracodawca musi wypłacić pracownikowi zatrudnionemu na umowę o pracę. Wyniesie ono 1850 złotych - o 100 złotych więcej niż w roku 2015. 

 

Przed nami wyzwanie w postaci wykorzystania tego efektu, przy jednoczesnym procesie spadających cen żywności i konkurencji na rynku. Stąd dążenie do rozwoju sieci i powołaniu 60 nowych placówek na północy i południu kraju'. Analizujemy sytuację na Śląsku, Podkarpaciu, Małopolsce oraz północnych województwach Pomorskim, zachodniopomorskim i warmińsko-mazurskim - podkreśla prezes PGS.

Czynnikiem wpływającym na wzrost sprzedaży w sektorze handlu może być również cenowa konkurencyjność polskich towarów w sklepach dla zagranicznych konsumentów (rejony przygraniczne) oraz polskich produktów na rynkach europejskich i światowych, jako konsekwencja słabnącej złotówki. Sytuacja ta, o ile utrzyma się do 3-4 kwartału br. może skutkować wzmożonymi zakupami w okresie wakacji (turyści w Niemiec, Skandynawii, Wschodu) oraz zwiększoną sprzedażą polskich produktów za granicę.

W 2016 roku PGS postawi również na zacieśnienie współpracy z regionalnymi sieciami spółdzielczymi Społem.

Od dłuższego czasu staramy się współpracować w zakresie obrony interesów tych spółdzielni i promować polską produkcję i handel. W perspektywie kilku lat postrzegamy Społem jako jednego z naszych kluczowych partnerów handlowych  - dodaje Michał Sadecki.

Prezes PGS przyznaje, że w 2016 roku chce wykorzystać bardzo sprzyjający układ kalendarza i wolnych dni (w sumie 114), który może mieć wpływ na zachowania konsumentów. Z jednej strony mogą wykorzystać czas na zakup (wyjazdy, długie weekendy) czego skutkiem będzie wzrost sprzedaży sieci handlowych i sklepów w branży  spożywczej, z drugiej nadal niewiadomą pozostaje projekt zakazu handlu w święta i niedziele.

KONTAKT / AUTOR
Miłosz Stolarz
SELF
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.