Firmy zastępują funkcje działów IT aplikacją iMe
Rynek IT w Polsce rośnie w szybkim tempie – w ocenie analityków IDC średnio 4% rocznie. W ciągu najbliższych 3 lat (do 2019 r) jego wartość w Polsce przekroczy 6 mld USD. W bieżącym roku dynamika wzrostu ma sięgnąć nawet 5%. Wkrótce możemy zająć drugie miejsce w Środkowo-Wschodniej Europie.
2016-03-08, 11:15

W opinii specjalistów, Polska pod względem stopnia wykorzystania outsourcingu IT, znajduje się wśród średniej europejskiej. Korzystanie z takich usług deklaruje 45% menedżerów z polskich firm. Dla porównania – z outsourcingu IT korzysta ponad 50% przedsiębiorstw austriackich i tylko 37% firm z Rumunii czy Turcji.

Polskie firmy, w poszukiwaniu oszczędności, coraz częściej zastępują funkcje działów IT zewnętrznymi rozwiązaniami i aplikacją iMe. W tym roku firma iMe podpisała umowy z firmami ubezpieczeniowymi, finansowymi zastępując działy IT liczące ponad 500 osób. W sumie 500 informatyków w Call centre iMe obsłużyło ponad 150.000 zgłoszeń.

iMe to nie tylko oszczędności, lecz wygoda dla firm. Usługa zdalnego doradcy dostępna jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, co w przypadku tradycyjnego działu IT jest praktycznie niemożliwe. Grupa 500 dedykowanych inżynierów iMe zdalnie rozwiązuje problemy poprzez otrzymanie dostępu do komputera. O fenomenie tej usługi świadczy przede wszystkim to, iż może być wykorzystana w każdej wielkości przedsiębiorstwa, jak również w domu pracownika. Tym samym pracownik ma czas dla siebie, zaś wszystkie czynności związane z naprawą komputera robi specjalista iMe.

Utrzymanie jednego specjalisty IT w większości przedsiębiorstw to koszty sięgające 8500 zł brutto. W przypadku dużego działu takich pracowników jest kilkunastu lub kilkudziesięciu. W Polsce w średniej firmie, zatrudniającej ok. 60 pracowników przypada 4 specjalistów IT – programiści i tzw. Help Desk. Często jednak zajmują się rzeczami, które dalece odbiegają od ich faktycznych zadań – instalacje drukarek, czyszczenie komputerów, zamiast poświęcić ten czas na faktyczne utrzymanie profesjonalnych systemów czy serwerów, które są trzonem przedsiębiorstwa

Dlatego iMe upatruje swojego sukcesu w sektorze MŚP i sprzedaży 100.000 indywidualnych pakietów do końca 2016 r. - Optymalizacja wynika przede wszystkim z czasu oraz faktycznych kosztów. Miesięczny abonament bowiem wynosi 79 zł, wówczas pracownik ma stały dostęp do specjalisty, niezależnie od czasu czy miejsca, w którym pracownik się aktualnie znajduje. Korzystanie z iMe eliminuje przede wszystkim długi czas reakcji, przymus poświęcenia, jak i wysokie koszty – podkreśla Paweł Makowski, szef funduszu Largo Capital, pomysłodawca usługi na polskim rynku.

W przypadku współpracy z przedsiębiorstwem, przedstawiciele iMe w ramach umowy przeprowadzają analizę przedwdrożeniową poznając faktyczne potrzeby firmy. Pozwala to na poznanie specyfiki pracy firmy, potrzeby pracodawców, jak również określić faktyczne koszty i ich optymalizację. Wówczas określany jest zakres, jakie mają świadczyć specjaliści z iMe. Wykorzystanie takiej usługi nie pozostaje już trendem, ale jest koniecznością w przypadku nowoczesnych firm i ich zarządzania.

- Nasi pracownicy pracują u klienta jako konsultanci drugiej linii wsparcia. Zajmujemy się bardziej skomplikowanymi problemami dotyczącymi funkcjonujących w Polska Press Grupa aplikacji i systemów, w tym instalacją oprogramowania i naprawą oraz konfiguracją stacji roboczych. Dbamy również o to, aby wszelkie urządzenia w firmie: np. projektory, drukarki, skanery, telefony, funkcjonowały jak należy, współpracując w tym zakresie z grupą wsparcia IT oraz serwisami firm zewnętrznych – wyjaśnia przedstawiciel iMe

 

KONTAKT / AUTOR
Kajetan Abramowicz
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.