Polski producent wypełniaczy tkankowych Neauvia rusza na podbój rynków w Azji i USA
Rośnie zainteresowanie zabiegami medycyny estetycznej i chirurgii plastycznej w Polsce. Polski producent wypełniaczy tkankowych Neauvia – firma ITP. S.A. ma już silną pozycję w Polsce i 1 procentowy udział w światowym rynku wypełniaczy tkankowych. Teraz czas na Chiny i USA – największe na świecie rynki.
2018-06-20, 10:57

- Chcąc utrzymać dynamikę rozwoju uznaliśmy, że polski rynek nie jest wystarczający. Nasze moce produkcyjne oraz inwestycje w rozwój produktów powinny znaleźć odzwierciedlenie w sprzedaży na rynkach światowych – w tym w Azji i USA – mówi Dominik Śliwowski, członek zarządu ITP S.A.

Wartość światowego rynku medycyny estetycznej szacowana jest na blisko 9 mld USD a do 2020 roku powinna urosnąć do 12,6 mld USD*. Rynek wypełniaczy estetycznych stanowi 38 proc. tego rynku (3,46 mld USD). Prym wiedzie rynek amerykański, którego wartość stanowi około 46 proc. globalnych dochodów z rocznym przyrostem na poziomie 8 proc. Europa tymczasem jest odbiorcą 25 proc. produktów tego segmentu. Największą dynamiką charakteryzuje się Azja z rocznym wzrostem na poziomie 12 proc. Szacuje się, że do 2020 roku Azja - z 47 proc. udziałem – stanie się największym rynkiem wypełniaczy medycyny estetycznej (injectibles).

- Dynamika polskiego rynku jest bardzo wysoka, ponieważ wciąż jest on słabo rozwinięty w porównaniu do państw Europy Zachodniej czy Stanów Zjednoczonych. Do najszybciej rosnących kategorii (10-20 proc rocznie) należy medycyna estetyczna, wellness, sport, produkty beauty  – dodaje Dominik Śliwowski.

ITP to grupa kapitałowa, powstała w 2007 roku i początkowo skupiająca się jedynie na dystrybucji i sprzedaży w segmencie sprzętu medycznego i medycyny estetycznej. W 2013 roku poszerzyła swoją ofertę o segment wellness – jest jedynym przedstawicielem w Polsce włoskiej marki Technogym, dostarczającej produkty do siłowni, klubów fitness i szpitali.

Posiadamy około 50 proc. udziałów w sprzedaży produktów do medycyny estetycznej w Polsce, głównie są to urządzenia, lasery medyczne, platformy medyczne. Sektor wellness jest ogromny, a Technogym jest jedną z trzech wiodących marek na rynku polskim – twierdzi Dominik Śliwowski.

Inwestycje i rozwój firmy finansowany był dotychczas ze środków własnych w postaci zysków z działalności oraz inwestycji wspólników.  Po tym, jak spółka wypracowała swoją pozycję na światowym rynku, zaczęli pojawiać się inwestorzy, chętni do wspólnej inwestycji.

 

- W imieniu firmy rozmowy prowadzi obecnie francuska instytucja finansowa pełniąca rolę brokera – wyjaśnia przedstawiciel ITP S.A.  Intencją zarządu i założyciela – Włocha Gabriele Drigo, jest pozyskanie inwestora i czynny udział w dalszym rozwoju firmy.

Inwestycje ITP w centrum badań oraz produkcję w Szwajcarii i Włoszech (2015) pozwoliły na wprowadzenie na rynki produktów certyfikowanych, spełniających najwyższe normy jakości. W 2015 roku IPT kupiła szwajcarskiego producenta i dystrybutora wypełniaczy hialuronowych – MatexLab. To dało początek ekspansji na światowych rynkach. Teraz ITP stawia na Azję i USA i produkcję nowych kosmetyków opartych na patentach.

Obok kosmetyków estetycznych ITP zainwestowało w 2015 roku w produkcję sprzętu medycznego (urządzenia, lasery medyczne, platformy medyczne) w Krakowie pod nazwą Berger & Kraft. Dziś sprzedaż sprzętu do medycyny estetycznej stanowi zaledwie kilka proc. całkowitych przychodów grupy, które wyniosły 117 mln zł w 2017 roku.

KONTAKT / AUTOR
Robert Modliński
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.