Polski producent wypełniaczy tkankowych Neauvia rusza na podbój rynków w Azji i USA
Rośnie zainteresowanie zabiegami medycyny estetycznej i chirurgii plastycznej w Polsce. Polski producent wypełniaczy tkankowych Neauvia – firma ITP. S.A. ma już silną pozycję w Polsce i 1 procentowy udział w światowym rynku wypełniaczy tkankowych. Teraz czas na Chiny i USA – największe na świecie rynki.
2018-06-20, 10:57

- Chcąc utrzymać dynamikę rozwoju uznaliśmy, że polski rynek nie jest wystarczający. Nasze moce produkcyjne oraz inwestycje w rozwój produktów powinny znaleźć odzwierciedlenie w sprzedaży na rynkach światowych – w tym w Azji i USA – mówi Dominik Śliwowski, członek zarządu ITP S.A.

Wartość światowego rynku medycyny estetycznej szacowana jest na blisko 9 mld USD a do 2020 roku powinna urosnąć do 12,6 mld USD*. Rynek wypełniaczy estetycznych stanowi 38 proc. tego rynku (3,46 mld USD). Prym wiedzie rynek amerykański, którego wartość stanowi około 46 proc. globalnych dochodów z rocznym przyrostem na poziomie 8 proc. Europa tymczasem jest odbiorcą 25 proc. produktów tego segmentu. Największą dynamiką charakteryzuje się Azja z rocznym wzrostem na poziomie 12 proc. Szacuje się, że do 2020 roku Azja - z 47 proc. udziałem – stanie się największym rynkiem wypełniaczy medycyny estetycznej (injectibles).

- Dynamika polskiego rynku jest bardzo wysoka, ponieważ wciąż jest on słabo rozwinięty w porównaniu do państw Europy Zachodniej czy Stanów Zjednoczonych. Do najszybciej rosnących kategorii (10-20 proc rocznie) należy medycyna estetyczna, wellness, sport, produkty beauty  – dodaje Dominik Śliwowski.

ITP to grupa kapitałowa, powstała w 2007 roku i początkowo skupiająca się jedynie na dystrybucji i sprzedaży w segmencie sprzętu medycznego i medycyny estetycznej. W 2013 roku poszerzyła swoją ofertę o segment wellness – jest jedynym przedstawicielem w Polsce włoskiej marki Technogym, dostarczającej produkty do siłowni, klubów fitness i szpitali.

Posiadamy około 50 proc. udziałów w sprzedaży produktów do medycyny estetycznej w Polsce, głównie są to urządzenia, lasery medyczne, platformy medyczne. Sektor wellness jest ogromny, a Technogym jest jedną z trzech wiodących marek na rynku polskim – twierdzi Dominik Śliwowski.

Inwestycje i rozwój firmy finansowany był dotychczas ze środków własnych w postaci zysków z działalności oraz inwestycji wspólników.  Po tym, jak spółka wypracowała swoją pozycję na światowym rynku, zaczęli pojawiać się inwestorzy, chętni do wspólnej inwestycji.

 

- W imieniu firmy rozmowy prowadzi obecnie francuska instytucja finansowa pełniąca rolę brokera – wyjaśnia przedstawiciel ITP S.A.  Intencją zarządu i założyciela – Włocha Gabriele Drigo, jest pozyskanie inwestora i czynny udział w dalszym rozwoju firmy.

Inwestycje ITP w centrum badań oraz produkcję w Szwajcarii i Włoszech (2015) pozwoliły na wprowadzenie na rynki produktów certyfikowanych, spełniających najwyższe normy jakości. W 2015 roku IPT kupiła szwajcarskiego producenta i dystrybutora wypełniaczy hialuronowych – MatexLab. To dało początek ekspansji na światowych rynkach. Teraz ITP stawia na Azję i USA i produkcję nowych kosmetyków opartych na patentach.

Obok kosmetyków estetycznych ITP zainwestowało w 2015 roku w produkcję sprzętu medycznego (urządzenia, lasery medyczne, platformy medyczne) w Krakowie pod nazwą Berger & Kraft. Dziś sprzedaż sprzętu do medycyny estetycznej stanowi zaledwie kilka proc. całkowitych przychodów grupy, które wyniosły 117 mln zł w 2017 roku.

KONTAKT / AUTOR
Robert Modliński
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015.  Dla dziennikarzy