Rynek incentive travel wart blisko 1mld złotych!
Rynek wyjazdów incentive travel jest wart 950 mln PLN rocznie. To 14% całego rynku wyjazdów zagranicznych Polaków (6,8 mld PLN). Rynek incentive travel w ponad 60% stanowią wyjazdy motywacyjne, 30% integracja dla pracowników za granicą , 10% podróże dla pracowników w Polsce.
2015-12-14, 15:32

Wyjazdy incentive travel zdają się być coraz bardziej popularne wśród polskich firm.

Rynek wyjazdów dla biznesu bardzo dynamicznie rozwija się w tempie 12-15% rocznie, a cena na osobę jest 3 krotnie wyższa (ok. 1,5-2 tys. Euro) niż w przypadku klientów indywidualnych. Stąd duże zainteresowanie nowymi, coraz bardziej egzotycznymi kierunkami – potwierdza Michał Czerwiński, prezes agencji InDreams, która rozpoczęła bliską współprace z władzami Seszeli. Archipelag postawił na polski biznes i chce zmienić swój wizerunek.

Chcemy odmienić wizerunek Seszeli jako drogiego kierunku wypoczynkowego dla par. Nasze wyspy to doskonałe miejsce do organizacji unikalnego wyjazdu incentive oraz konferencji. Dziś 30% przychodów stanowią klienci biznesowi i ten segment rośnie – podkreśla Karen Confait z Biura Turystyki Seszeli. 

Potwierdzają to badania wśród przedstawicieli kadry zarządzającej. 80% badanych respondentów uważa, że wyjazd, który jest motywatorem w programie wsparcia sprzedaży jest zdecydowanie efektywniejszy i dłużej pamiętany, niż premia finansowa. Aż 60% respondentów uznało, że premia finansowa to zwykły składnik wynagrodzenia. Tymczasem wyjazd incentive przez 3/4 badanych odbierany jest jako bardzo pożądana i doceniana forma motywacji (na podstawie Incentive Federation Report; www.incentivefederation.org). 

Wyniki amerykańskich badań potwierdzają nasze obserwacje. Wyjazdy organizowane w ramach realizowanych przez nas programach wsparcia sprzedaży cieszą się dużym uznaniem i zainteresowaniem uczestników. Wyjazdy, które są zwykle organizowane dla partnerów handlowych w egzotyczne miejsca, takie jak Seszele są skutecznym narzędziem motywacyjnym ora doskonałą okazją do wzmocnienia relacji biznesowych – dodaje Michał Czerwiński.

Z analiz InDreams wynika, że 60% firm stosuje incentive travel jako stały element polityki sprzedażowej firmy. Średnia cena na pracownika wyjazdów incentive to 3000 zł i ok. 6000 zł na wyjazdy, gdzie zapraszani są najważniejsi Klienci czy Dystrybutorzy. Budżet jubileuszowych wyjazdów w dalsze zakątki świata wyceniany jest 2 krotnie wyżej ( 12.000 zł). Średni wydatek polskiej firmy na wyjazd incentive dla partnerów handlowych wynosi ok. 300.000 zł.

Wprawdzie egzotyczne i dalekie podróże są faktycznie kosztowne, ale warto wziąć pod uwagę dwie rzeczy. Po pierwsze: każdą wyprawę incentive, która organizowana jest w ramach szerszych działań motywacyjnych należy traktować jako inwestycję. Praktyka wskazuje, że zyski osiągane dzięki umiejętnemu zastosowaniu narzędzia, jakim jest program aktywizujący sprzedaż, zwykle znacznie przewyższają poniesione nakłady. Po drugie: nasze działania zawsze dopasowujemy do budżetu i zakładanych celów sprzedażowych, dzięki czemu zleceniodawca może  być pewien, że osiągnie zakładany rezultat, a cały program jak i realizacja wyjazdu będzie bardzo dobrze odebrana przez uczestników, choćby ze względu na jej indywidualny charakter. Każdy taki projekt jest bowiem „szyty na miarę”.

KONTAKT / AUTOR
Miłosz Stolarz
SELF
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.