Zagrożenie atakami cybernetycznymi rośnie w zatrważającym tempie. Śródroczny raport bezpieczeństwa firmy Check Point ujawnił niedawno globalny wzrost liczby cyberataków o 42% oraz rosnące znaczenie oprogramowania ransomware. Ataki ze strony hakerów przybierają różne formy i dotycząc praktycznie wszystkich sektorów gospodarki. Problem pogłębia brak dostępu do doświadczonej kadry specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa.
Rozwiązaniem tej sytuacji są Centra Operacji Bezpieczeństwa (SOC) z całodobowym monitorowaniem, reagowaniem i możliwością wychwytywania zagrożeń, jednak dla większości firm prowadzenie tego typu oddziałów jest zbyt skomplikowane i kosztowne. Co więcej, dotychczasowe SOC nie odpowiadają już rosnącej skali wyzwań, ponieważ koncentrują się zwykle wyłącznie na wykrywaniu ataków i reagowaniu na nie, a nie zapobieganiu im.
- Wiele z istniejących obecnie na rynku rozwiązań MDR po prostu zajmuje się wykrywaniem i zarządzaniem incydentami cybernetycznymi, ale tak naprawdę zapobieganie incydentom w dużej mierze było dotychczas niedostępne w MDR. Strategia Check Point Horizon polegająca na priorytetowym zapobieganiu i zmienia zasady gry na zatłoczonym rynku MDR – wyjaśnia Craig Robinson, wiceprezes ds. badań ds. usług bezpieczeństwa w IDC
- Przewagą Horizon jest połączenie narzędzi prewencyjnych, wiedzy najlepszych analityków i ekspertów oraz innowacyjnej sztucznej inteligencji. Check Point Horizon to ujednolicone rozwiązanie w całej infrastrukturze, które znacznie poprawi cyberobronę i zapobiegnie atakom, jednocześnie zmniejszając koszty – zapewnia Dan Wiley, szef działu zarządzania zagrożeniami i główny doradca ds. bezpieczeństwa w Check Point Software.
Dodaje on, że siła każdej usługi MDR tkwi w ludziach. - Dzięki Horizon MDR/MPR klienci korzystają z bezpośredniego doświadczenia zespołu reagowania na incydenty, który obsługuje ponad 3000 zdarzeń rocznie.
Check Point Horizon wprowadza podejście polegające na priorytecie prewencji w operacjach bezpieczeństwa, zapewniając zespołom SOC narzędzia i usługi potrzebne do zapobiegania atakom w czasie rzeczywistym przy mniejszych zasobach. Obejmuje on:
- Check Point Horizon XPR/XDR — Horizon XDR/XPR zwiększa wydajność operacji związanych z bezpieczeństwem dzięki możliwości szybkiego wykrywania, badania i automatyzacji reakcji na ataki w całej infrastrukturze IT. Identyfikuje zagrożenia wewnątrz organizacji i zapobiega ich rozprzestrzenianiu się. Dzięki wykorzystaniu analizy zagrożeń Big Data, zebranej z setek milionów czujników na całym świecie, liczba alertów zostaje radykalnie zmniejszona — nawet o 98%.
- Check Point Horizon MPR/MDR — usługa priorytetu prewencji wspierana przez ekspertów firmy Check Pointa zapewniających SOC-as-a-Service. Monitorują oni stan bezpieczeństwa klienta 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – bez względu na stosowane produkty lub rozwiązania – wykorzystując swoje 25-letnie doświadczenie w reagowaniu na incydenty, aby analizować, korelować i rozumieć, co się dzieje, reagując w imieniu klienta i formułując odpowiednie zalecenia.
- Horizon Events — Horizon Events zapewnia pełną widoczność wydarzeń we wszystkich produktach Check Point w celu wydajnego monitorowania, wyszukiwania i wykrywania zagrożeń. Zaprojektowany dla administratorów i analityków bezpieczeństwa do badania i rozwiązywania wszystkich incydentów związanych z bezpieczeństwem, dzięki prostemu i intuicyjnemu rozwiązaniu chmurowemu SaaS, oszczędza cenny czas i eliminuje złożoność.