„Szybko zmieniająca się dynamika rynku napędza wzrost zarządzanych usług bezpieczeństwa, a firma Check Point dostosowuje się do tego zapotrzebowania” – powiedział Frank Rauch, szef działu kanałów sprzedaży w Check Point. „Intensywnie inwestujemy w nasz nowy program MSSP, w tym funkcje produktów, które wzbudzają zainteresowanie MSSP, a także usprawnienia operacyjne, szkolenia i działania marketingowe. Pozwala to na szybszy rozwój partnerów i ich rentowności dzięki opartej na usługach ochronie cybernetycznej w sieci, chmurze i punktach końcowych”.
Rolą MSSP jest zapewnienie kompleksowego zarządzania systemami i urządzeniami bezpieczeństwa dla organizacji. Firmy powinny posiadać własne centrum operacji bezpieczeństwa (SOC), zapewniające całodobowy monitoring i reagowanie na incydenty, jednak przy stale zmieniającym się krajobrazie zagrożeń i globalnym braku wykwalifikowanych specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa, tradycyjne działy SOC nie nadążają, a także często zbyt mocno są skoncentrowane na wykrywaniu ataków i reagowaniu na nie, a nie na ich zapobieganiu.
Według MSSP Alert, do 2031 r. rynek zarządzanych usług bezpieczeństwa ma osiągnąć 53,2 mld USD. Dzięki architekturze Infinity, obejmującej sieć, chmurę, centrum operacji bezpieczeństwa (SOC) i ochronę pracowników zdalnych, firma Check Point zapewnia kompleksowe rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa w ramach prowadzonej przez partnerów oferty „as-a-service”. Wraz ze wzrostem skali i częstotliwości cyberataków dostawcy usług MSSP mogą korzystać ze sprawdzonego portfolio zabezpieczeń firmy Check Point obejmującego ponad 300 integracji (natywnych dla chmury), które pomagają partnerom automatyzować usługi, zwiększając również ich rentowność.
W ramach nowego programu dostawcy usług (MSSP) mogą:
- Zapewnić globalne usługi SOC-as-a-Service bez wymaganych inwestycji wstępnych: dostawcy usług MSSP mogą korzystać z rozwiązania MDR/MPR Horizon 24/7/365 firmy Check Point dostępnego pod wspólną marką i/ lub pod własną marką.
- Reagować na poważne incydenty bezpieczeństwa: dostawcy usług managed security (MSSP) mogą wykorzystywać i udostępniać pod wspólną marką różne wersje usługi Check Point Incident Response (IR). Dzięki ponad dziesięcioletniemu doświadczeniu w dziedzinie IR firma Check Point jest dobrze przygotowana do obsługi najbardziej złożonych naruszeń i incydentów związanych z bezpieczeństwem. Dodatkowo usługa zapewnia planowanie gotowości IR, aby klienci byli przygotowani do zagrożenia przed incydentem.
„Przedsiębiorstwa SMB walczą, aby dotrzymać kroku ewoluującym zagrożeniom, dynamicznym innowacjom w technologii zabezpieczeń oraz wyzwaniom związanym z personelem ds. bezpieczeństwa. Zarządzane usługi bezpieczeństwa zapewniają firmom dostęp do wiodących technologii i skalowalnych zasobów eksperckich po rozsądnych kosztach” – powiedział Lawrence M. Walsh, dyrektor generalny i główny analityk Channelnomics.
Program MSSP upraszcza operacje dzięki szybszemu wprowadzaniu klientów, usprawnionym wycenom, wsparciu technicznemu czy strategii dostosowania usług do rynku (GTM).
Nowy program Check Point MSSP obejmuje:
- Usprawniony onboarding: Program MSSP firmy Check Point usprawnia proces onboardingu dzięki praktycznemu wsparciu obejmującemu szkolenia inżynierskie, warsztaty aktywizacyjne, weryfikację koncepcji (POC) i usprawnienia operacyjne.
- Sieć ekspertów: Check Point rozszerza wsparcie dla MSSP, umożliwiając dostęp do swojej sieci elitarnych ekspertów, w tym zespołu Check Point Research (CPR) i zespołu reagowania na incydenty, posiadającego ponad 25-letnie doświadczenie.
- Zarządzane wykrywanie i reagowanie: Wykorzystując rozszerzone możliwości platformy Horizon firmy Check Point w ramach architektury Infinity, partnerzy MSSP mogą teraz realizować prewencyjne operacje bezpieczeństwa z kompleksowymi funkcjami XDR/XPR, MDR/MPR i zarządzania zdarzeniami.
- Elastyczność cenowa: Nadchodzące funkcje umożliwią dostosowanie opcji rozliczeń w całym portfolio zabezpieczeń, co zmniejszy koszty angażowania partnerów i klientów.