Pada stereotyp klienta pożyczek online w Polsce. Klienci firm pożyczkowych to świadomi finansowo konsumenci, którzy środki finansowe przeznaczają na okazyjne promocje zakupowe. Znakomita większość klientów pożyczek online to klienci nieatrakcyjni dla instytucji bankowych, ze względu na sposób zatrudnienia, wykonywanego zawodu i nieregularnych dochodów.
Klienci firm pożyczkowych to mieszkańcy dużych miasta (Kraków, Warszawa, Wrocław), posiadający średnie (48%) lub wyższe (32%) wykształcenie, należący do grupy o średnich, miesięcznych dochodach (3,4 tys), o 100 zł wyższych od średniej krajowej GUS ( 3,2 tys. netto).
- Wśród klientów pożyczek Online większość stanowią młodzi (20-40 lat) mężczyźni (55%), będący pracownikami fizycznymi (44%) lub pracownikami biurowymi (30%). Środki finansowe lat niezmiennie przeznaczamy na nowinki technologiczne, telefony i komputery. To urządzenia, bez których obecnie trudno nam funkcjonować, a ich wymiana - częstsza niż samochód czy mieszkanie - nie wymaga dużych środków -mówi Beata Szwankowska, prezes Miloan Polska.
Przed zaciągnięciem zobowiązania ponad połowa (51%) osób dokładnie analizuje swoje wydatki. Bardzo ważnym czynnikiem decydującym o wyborze formy pożyczki jest brak opłat za pierwszą pożyczkę.
Najwięcej pożyczek Online udzielanych jest dla wartości poniżej 1.000 zł. Tu udział firm pożyczkowych w rynku jest coraz większy i sięga już ponad 40 proc.! Średnia wartość zaciągniętej pożyczki to 1.500 zł. Klientami firm pożyczkowych są osoby młode pozostające w stanie wolnym (40%) jak i stałych związkach (40,9%).