Rośnie patriotyzm konsumencki w Polsce. Sieci handlowe wspierają polskie produkty!
Możliwe, że już niedługo patriotyzm konsumencki będzie czynnikiem decydującym o wyborze danego produktu. Jak informuje Polska Grupa Supermarketów (PGS), właściciel marki Top Market, nawet 75% sprzedawanych produktów w sklepach należących do Grupy pochodzi od polskich producentów. Jednocześnie, firma planuje w najbliższym czasie wprowadzenie marki własnej produktów spożywczych produkowanych w Polsce.
2017-03-14, 14:47

Patriotyzm ekonomiczny staje się coraz ważniejszym kryterium wyboru towarów znajdujących się na sklepowych półkach. Pochodzenie produktu, obok jego jakości i ceny, to jeden z najważniejszych kryteriów wyboru, którym kieruje się już blisko połowa Polaków. Sieci handlowe dostrzegają już nowe trendy konsumenckie i starają się dopasować oferty pod oczekiwania klientów.

W naszych działaniach również staramy się kierować zasadą patriotyzmu ekonomicznego. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne dla gospodarki jest wsparcie rodzimych producentów, dlatego naszym klientom oferujemy możliwie duży asortyment polskich produktów – mówi Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów, skupiającej m.in. marki Top Marker, Minuta8 i Delica.

Jak twierdzą władze Polskiej Grupy Supermarketów, w zależności od wielkości i lokalizacji placówki, do 75% towarów znajdujących się na półkach to w pełni polskie produkty. – Nawet trzy czwarte produktów znajdujących się w naszych sklepach pochodzi od polskich producentów. Wybieramy również polskich dostawców owoców lub warzyw. Rozpoczęliśmy również współpracę, pozwalającą nam na wprowadzenie produktów marki własnej; oczywiście wyprodukowanych w 100% w Polsce – przekonuje Sadecki. 

Jak wynika z raportu Open Research (Kwiecień 2016), polskie pochodzenie produktu zachęca 64% Polaków. Meble, produkty bankowe oraz właśnie artykuły spożywcze to kategorie, w przypadku których polskie pochodzenie jest szczególnie istotne dla badanych. Z drugiej strony, polskość najrzadziej zachęca do zakupu w przypadku artykułów AGD/RTV i chemii gospodarczej. 

Co ciekawe polskie produkty doceniane są nie tylko nad Wisłą. Jak wskazują wyniki tegorocznego sondażu instytutu RAIT (2017), nawet 70 proc. Litwinów pozytywnie ocenia polskie produkty, a najbardziej rozpoznawalne polskie marki na Litwie to Kubuś, Tymbark, Sobieski i Orlen.

Polskie produkty spożywcze już od kilku lat podbijają rynki unijne. Rodzime przetwory mięsne są hitem między innymi w Niemczech i Holandii, a nasz kraj wyrósł na czołowego eksportera drobiu w UE. Dużą popularnością za granicą cieszą się nasze przetwory spożywcze ze zbóż, mąki czy mleka. Hitem stają się również nasze napoje bezalkoholowe, alkoholowe oraz… ocet. 

 

KONTAKT / AUTOR
Kajetan Abramowicz
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.